måndag 2 augusti 2010

CYTOSTATIKA nr:1 av 6 den 2 augusti 2010

Då var det äntligen dags, 1:a behandlingen av 6 cellgiftsbehandlingar. De 3 första består av 3 olika preparat  även kallat FEC , de 3 sista är det 1 preparat. Kollar upp de olika namnen sen om nån är intresserad.
Enligt onkologen är det "rävgift" i alla. Jag tillhör gruppen som har lätt att må illa så jag får mediciner nån timme innan behandlingarna samt medicinerar mot illamående dag 2 & 3 också.
preparat 1(F) sprutas in i min port, tar 5-10 min, sköljdropp, preparat 2 (E) Hallonsafts-färgad dropp i ca 30 min och till sist preparat 3 (C) dropp i ca 30 min.
Personalen är jättetrevliga och har så god tid med oss, har suttit i en jätteskön stol under hela behandlingen och fick köttbullar och stuvade makaroner till middag.
Åkte buss så jag var uppe kl 10:00 - hem igen kl 14:00 ,
Än så länge märker jag inget av biverkningarna, vet inte hur det ska kännas. Det kommer när det kommer om det kommer.
FÖRSÄKRINGSKASSAN ringde i morse, ska tydligen få en del pengar på kontot på onsdag. Det är inte en dag för tidigt.

Inga kommentarer: