fredag 20 augusti 2010

bloggtorka - infektion - sjukhus - isolering

Nu är jag tillbaka igen. En hel vecka som visade sig jobbigare än jag trodde. På tisdagen körde jag för dottern till frissan och kände mig okej fast lite seg i kroppen.
Onsdagens morgon när Lisa skulle bli rastad konstaterade jag direkt att hon fick rasta sig i trädgården. Var illamående utan att spy hela dagen så mycket tid tillbringades i sängen. lite temp på kvällen 37,3.
Torsdag mådde jag bättre men tog det lugnt hela dagen, Tittade på Onslundas damer på kvällen upptäckte när jag kom hem att mitt op. bröst var rött och varmt. temp på kvällen 38,0.
Fredag fortfarande feber 37,5 ringe upp till CSK fick tid  för kontroll av bröst och blodprovstagning, Gjordes en tömning av sårvätskan i  bröstet som skickades till odling. Mina blodprov visade på en bakteriell infektion och min sänka låg på 125 (normal ska det vara under 10 ).  de vita blodkropparna på 0,8 (3,3)
Det blev inläggning och isolering på avd 51. halsprov,urinprov och några olika blodprov som skickades för odling.blev några stick i armen.
 Fick slangarna till porten inkopplade, Pencillin i droppform X 3, nya blodprover för att kolla så mina värde steg.
Så där låg jag på ett litet rum på avdelningen med en toalett som bara var min och med en dusch som spritades omsorgsfullt  innan jag gick dit. All personal var oxå nyspritade när dom kom in till mej.
Som tur var hade jag TV på rummet och telefon. fortsättning följer....

Inga kommentarer: