tisdag 24 augusti 2010

CELLGIFT NR:2 CSK 23 augusti 2010

Vaknade tidigt 05:45 dusch och sen ut med Lisa på morgonpromenad hade beställt sjukresa till 06:50. Har kommit upp i högkostnads beloppet på 1900 kr och blir nu körd från dörr till dörr, smidigt.
Väl uppe gick jag och tog mina blodprover som sen skulle analyseras innan det blev bestämt om behandling. Hade inbokad tid på Skägg & Lockar i centrala Kristianstad och eftersom jag hade gott om tid promenerade jag de 1500 meterna in. Systerdottern Chris mötte upp för att vara mitt smakråd för min nya frissa. Den peruk jag sett först i katalogen provade jag först, den var enligt vårt omdöme klockren lite melerad i färgena med ljusa slingor :-) , den andra var enfärgad och med "tant" - inget för mig. Så det är lika bra att vänja sig direkt var inte varmare än skarfsen jag hade på mej innan så det blir nog bra. Bra att kunna variera sig.
Var tillbaks på CSK efter en lika lugn och behaglig promenad vid 10:30. Onkologen ville kolla hur infektionen såg ut innan ytterligare beslut om dagens behandling. Undersökning och blodprovssvaren var ok så nu kör CELLGIFTSKUR 2. Fick annan lite annan medicinering mot illamåendet som funkade bra. Eget rum som jag bett om i förväg, kände inte för att vara så social i stora behandlingsrummet. Fick mina 3 preparat in droppade i droppet och vilade en hel under tiden (blir jättetrött av pencillinen, den ska jag förtsätta med till asken är tom) Ris och Kyckling till lunch -gott, gott. Hemma igen vid halv 4.
De flesta har kommenterat min nya frissa med att jag är väldigt lik min lillasyster. så då ser jag ju inte konstig ut i den.

1 kommentar:

Boel sa...

Hi hi nej jag ser inte konstig ut, jag är bara konstig. Kram