tisdag 2 april 2013

Sommardäcken på - check!!

Idag har vi fått nya sommardäck på bilen, sen punkteringen i onsdags har jag kört med 3 vinterdäck och 1sommardäck (reservdäcket). Dåliga vinterdäck dessutom. Nu får det banne mig vara slut med snön, solen faktisktvvisat sig från sin bästa sida nu i 3 dagar även om det är kallt.
Med förhoppning om fortsatt fint väder blir det nog jobb i Kivik i slutet av veckan. I morgon har jag tänkt beskära mina 2 äppelträd här hemma, rensa gammalt skröffs i rabatterna och förbereda krukorna  så jag kan plantera i helgen.
2012 planterade jag pense'er den 25 mars samma dag klippte vi gräsmattan, i år dröjer det nog till 25 april innan den torkat upp tillräckligt. Jag såg det när jag kollade i förra årets kalender när jag gjorde min deklaration.
Idag på Livslust var det bl.a. dans, alltså det är inte min grej. armar och ben i total otakt till musiken, - nja, nej!!
I samtalen efter lunch pratade vi om olika faktorer som spelar in för att vi ska må bra, att de flesta av oss bär på en "sorgsenhet" som gör att vi inte kan känna den där totala lyckokänslan vi kunde känna innan herr C kom på besök i våra liv.
Att "de e som de e, - gör det bästa av det" .
Att det ibland kan vara lättare att vara cancersjuk än anhörig i allafall på det känslomässiga planet.
Livslust i Ystad har startat upp en anhöriggrupp till cancerberörda, det är tänkt att träffarna ska vara 1gång / månad på Ystads teater.
Jag har 0,5 kg kvar innan påskens delmål i min viktminskning är i box. Har slarvat i påsk , nu får det bli skärpning!! Så det går nog en vecka längre innan 10 kilosvallen sprängs.
Imorgon är det träff i Kristianstad  "UngaKvinnor" , ska bli kul att träffas igen. Jag blev ju innesnöad förra vecka och missade både årsmöte och styrelsemötet.

Inga kommentarer: