söndag 30 december 2012

Ny tvättmaskin


Igår var Erik Ståhl med på nyhetsmorgon på TV4, han har så många kloka saker att berätta. En riktig livsnjutare, ser alltid livet från den ljusa sidan. Han inspirerar många människor som han möter till att njuta av livet så länge det varar. Om han har en föreläsning nära dej bör du absolut lyssna på honom.
Genom sina tänkvärda ord fick han slut på mitt negativa tänkande, nu känns det mycket bättre.

Vår gamla tvärdog och gjorde lite som den själv ville, så vi köpte en ny tvättmaskin strax innan jul, nu när jag använt den ett tag så kan jag konstatera att vi gjorde ett bra köp. Nästan lite trist när tvätthögen är borta.
De senaste 2 åren har vi bytt ut de flesta av vitvarorna, nu är det bara kylen & frysen kvar. Jag vill ha side-by-side 90 cm skåp, för det blir trångt med två 60 cm skåp i vårt lilla kök, vi får se om det blir nåt på trisslotterna. Annars finns det väl hopp efter nästa säsongs äppelskörd.

Jag har som nog ser ändrat lite på utseendet på bloggen:
Lagt till de mest besökta inläggen sen jag började skriva i juni -10.
Lagt till en översättnings-"app" kan vara bra om nån i Norge vill läsa.

Har varit ledig en hel vecka, hade 2 semesterdagar kvar detta året så dom utnyttjade jag i mellandagarna. I morgon kväll är det dags för arbete igen, men vi äter lite gott innan jag kör kl 21. Mor brukar vara med oss och så även i år, så kommer hon hem i lagom tid.

Har sovit dåligt några nätter, har värk och är stel i bröstkorgen och bakåt ryggen men jag ligger kanske konstigt. Åsse har jag ont i ett megastort skoskav som jag fick härom dagen när jag var ute på långpromenad. Måste få gnälla lite.


Inga kommentarer: