tisdag 25 december 2012

Känner mig låg....bara att simma uppåt igen.

Det dröjer mellan inläggen men det är mer eller mindre fullt upp ändå. Jag har varit hos sjukgymnasten på CSK och provat ut ny protes samt köpt BH:ar. Varit hos sjukgymnasten på Rehabhuset och fått akupunktur i hälen vid 2 tillfällen samt provat ut nya iläggs-sulor.
Julfest med mina "bröstsystrar" i BCF Victoria, mycket god mat och ett stort vinstbord på lotterierna. Det blev nog 3 vinster som jag tog med mig hem, tror jag.
Dagen efter var vi ute och käkade med mitt LSS-jobb. Thai-restaurangen i byn fick besök.
 Vi har fått reda på att personliga assistansen i kommunen troligen ska läggas ut på entreprenad, avtalen är hos de allra flesta privata assistans anordnare mycket sämre än kommunens avtal. Detta tror jag de flesta assistenter och politiker också för den delen är ovetande om, eftersom jag har jävligt svårt att knipa käft så tog jag kontakt med vår lokaltidning. Det resulterade i en artikel några dagar senare -  visst jag talar i egen  (och 120 pers. ass) sak men nån gång får man vara självisk.
Veckan innan jul var min kalender ganska tom, med det ändrade sig fort och på tisdagen var jag och min mamma på jordfästning i Helsingborg efter min finske "morbror" Matti. Matti kom till min mormor &  morfar som "krigsbarn" 1943 när han var 8 år, han stannade kvar även efter kriget tog slut och uppfostrades som en i barnaskaran hos mormor & morfar. Matti var alltid glad och hade alltid glimten i ögat fastän han nog hade det jobbigt inombords. Enligt hans eget önskemål skulle det vara en kort ceremoni  och så blev det.
Tessi kom hem i torsdags, alla tjejkompisarna åkte över till Kastrup och tog emot henne med banderoller och ballonger. Hon blev grundlurad eftersom hon trodde att jag skulle möta upp på Hyllie station. Nu stannar hon hemma till den 13 januari innan det är dag att återvända till "Londonlife".
Lillejulafton hos min bror blev lite "rumphuggen" eftersom det blev busväder och klass 2 varning över hela Skåne, ganska besvärligt att köra dit men vädret slog om och när vi körde hem var det okej. Pga vädret åkte inte de med småbarn ut i stormen vilket ju är helt förståeligt.
Julafton firade vi hemma, bara vi själva och svärmor. Brukar vara norsk inspirerad julmat med ribba, surkål och medisterpölsa. Vi fick många fina klappar av tomten.
Idag har jag bitit av en plomb, det är inte bra med julgodis. Ja, ja - där gick den julklappspengen.
Nu väntar några dagars semester , ska försöka hinna med lite som fått "ligga på vänt".
Ja just de...... jag har fått tid för sklerosering av hälsenan på SUS i Lund den 7 februari. Det ser jag verkligen fram emot.
Jag är ingen julfreak!!!  På julen ska man vara glad och se framåt. Julen väcker känslor och tankar hos mig, många positiva men också en del negativa. Glädje för att jag fått vara med ytterligare ett år, samtidigt en rädsla att kanske inte vara med nästa.  Ja - när det mörka kommer över mig behöver jag ut och gå - snabbt och långt. Tror att jag ska gå en lång runda imorgon och rensa ut skiten..........

5 kommentarer:

Jane sa...

Kram moster

Anonym sa...

Styrkekramar..du e stark. Hade det varit jag så hade jag gömt mej under täcket och gett upp. Sissi

Anonym sa...

Känner igen mig. Tänker oxå det var en fin jul det här. Tänk om det är min sista?! Bra tänk, men oxå jobbigt.

Jag går oxå. Ska ut NU.

God fortsättning

Carin sa...

Ger upp gör jag aldrig. men behöver kanske lära mig att ha mer tålamod.

Carin sa...

Visst är det skönt att ibland få vara ensam med sina tankar. Jag behöver mina långpromenader. Även om vi är nästan fördigbehandlade. Ja för vi har ju tamoxifenbehandlingen kvar, den som nog ofta glöms bort. När det gått en 6-7 år efter den också är avslutad kanske jag kan slappna av och tro på att jag klarar mig. Men tills dess får jag lära mig ta ett steg i taget och titta glädje varje dag. CREA DIEM!!! - Skapa dagen.