måndag 10 december 2012

Det rullar på.....

Den positiva energin från mingelkvällen och Erik Ståhls föreläsning på Ystad teater hade effekt i flera dagar. Lisbet åkte med mig till CSK när jag skulle på uppföljande besök på Bröstcentrum. Allt ser bra och nästa läkarbesök blir om 6 månader när det blir en ny mammografi, då är det även dags att göra swiften till aromatahämmare. För att aromatashämmarna ska ha full effekt måste man vara i menopaus (klimakteriet), det ska göras lite tester (tror det är blodprov) innan jag byter. Så får vi se vad det blir för biverkningar av den.
Har jobbat några X:a-turer sen sist, t.o.m varit en sväng på DV.
Vi ställde in vårt styrelsemöte förra veckan, det var lite "tradigt" väder uppe vid Kristianstad.
Men jag körde ändå halvvägs upp, var och hälsade på min "guddotter" och hennes lille nyfödde. Bebismys.
På väg upp ringde ortopeden från Malmö, det blir remiss till SUS på foten. Enligt honom har man som standard att först kalla in patienterna till sjukgymnast, som skickar hem patienten med order att göra exentrisk träning av hälsenan i 6 månader. Min förhoppning att komma till snabbt kommer nog att gå om intet. Enligt vårdgarantin ska jag kallas inom 3 mån, blir det en sjukgymnast som inte lyssnar och tror på att jag gör och har gjort övningarna en längre tid så får jag väl vara glad om det händer någonting  nästa höst.
I lördags var vi på Kiviks hotell på julbord med arbetskamraterna på Trädgård/Odling. Det är sällan vi kan sitta ner och prata någon längre stund.
I söndags var det den årliga Julmarknaden i Onslunda Sporthall, dagen innan var fylld av förberedelser. Lägga ut masonitskivor över hela golvet i hallen, bygga marknadsstånd, fixa belysning - listan kan göras hur lång som helst. Tyvärr hade vi inte vädergudarna med oss hela eftermiddagen och det var nog en hel del som inte vågade sig ut i det dåliga vädret.
I morgon åker jag buss upp till Kristianstad, ska prova ut en ny protes och köpa BH:ar.
På onsdag blir det rehabhuset och nålar i hälen.

Inga kommentarer: