tisdag 4 september 2012

Kan vi öka antalet timmar/dygn???

Det kändes konstigt att inte ha Tessi här hemma på födelsedagen, vi blommograferade henne och hon fick en jättefin bukett.
Jag plockade äpple både måndag & tisdag, onsdag & torsdag var det jobb i med trädgårdstjejerna.
Hann med klippning i tisdags och lymfbehandling i torsdags med tejpning och massage. Kollade hälsenan också, har fått en kronisk inflammation eftersom jag inte sökte för det direkt för sådär en 6-7 år sedan. Vi får se vad behandlingen av den ger, har inte så stora förhoppningar.
Fredag åkte jag tåg  till Stockholm för att delta i BRO:s introduktionskurs i helgen.Tågresan upp gick enligt tidtabell,hade sällskap med en annan dam som också sitter med i styrelsen så tiden gick fort. 1:a natten sov jag hos min kusin på Ekerö. Stockholm bjöd på ett riktigt skitväder. Blev hämtad på centralen av S. för vidare färd ut till Ekerö. Efter god mat och dricka gick jag till sängs.
Innan S. körde mig till hotellet hann vi med en tur till Kyrkornas Loppis. Skulle egentligen inte ha något men hittade en väska som visade sig var ett riktigt kap. :) En äkta PRADA för en spottstyver. :)
Utbildningen var intressant men tung, är ju så när lagar och § ska betas av. Vi hade några timmar fritt innan middagen, då passade jag på att bada  skumbad. Efter 2 glas rött till maten och trötta kursdeltagare så blev det en tidig kväll. Tror jag var i säng 22:30
Klockan ringde 06:45, frukostbuffe´n var inte så dignande som när vi var på nordiska BCkonferansen. Saknade havregrynsgröten...
Trine gav sig iväg till "Zante" i söndags morse, hoppas hon får kul.
Dagen avslutades med att en proffessor/forskare via SKYPE föreläste för oss och  BRO:s grupp närståendestödjare om "Hur en svår sjukdom eller dödsfall även drabbar närstående" . Fick lite tankeställare där , ja!!!
Så då var det dax att åka hem igen. Tåget skulle avgår ,och avgick också mycket riktigt 16:14. men sen var det stopp. Det tog 2 timmar från Stockholm C till Södertälje - Signalfel. Sen nånstans lite länge neråt blev det stopp igen för att invänta mötande tåg. Detta upprepade sig med jämna mellanrum hela resan ner. Vi skulle varit i Malmö 22:55 men kom inte dit förrän 00:30. Då hade ju alla tåg mot Ystad slutat gå eftersom Skånetrafiken måste spara pengar och har dragit in de senare avgångarna. Så min snälle söte gubbe var i Malmö och hämtade mig och en tjej som var med på tågen som också skulle till Ystad.
Något försenad var jag på jobb i måndags morse,vi plockade Katja, Oranie & Gullborg.
Hem i duschen och sen vidare till Ystad för träff med LivslustYstad, Härliga människor som alla är cancerdrabbade.
Idag har jag gått och rensat jävligt många träd från Monilia, i morgon & torsdag blir det trädgårdsjobb. Fredag åker vi till Island för att vara med  på bröllop på lördag, Spännande!!
Har ännu inte fått besked på "sticket".


Inga kommentarer: