lördag 22 september 2012

jobba, jobba, sova, jobba, jobba, sova..........

Jaha. så glömde jag igen......den här gången var det tiden hos sjukgymnasten. :(   Var 100% övertygad om att det var på torsdagen jag skulle dit. Kollade kalender när jag körde från Kivik , och tiden var på onsdagen. Ringde och bokade om och var där igår.  Har den senaste tiden bara använt stramt linne och ingen protes när jag jobbar, märker skillnad. Är mindre svullen, men när jag är "ute" bland folk brukar jag vara "påklädd".  Så igår behövdes ingen massage, vi kunde därför ta mått på nya strumpor. 1 caramell & 2 svarta  från Medi.
Fick avslag från FK på min ansökan om "särskilt högriskskydd" - hade inte varit sjuk tillräckligt ofta. Ska ansöka om "förebyggande sjukpenning" istället, då kan jag vara hemma och få behandlingar för lymfödemet utan karensdag. Naturligtvis ska det ett nytt läkarutlåtande för det, har mailat Bröstcentrum via mina vårdkontakter idag, har även efterlyst svaret på "sticket".
Egenremissen för min hälsena som jag skrev om i förra inlägget har blivit snabbt behandlad. Ska på läkarbesök i Malmö 9/11.
Förra helgen tog vi hem svärmors campingvagn, eller inte hem till oss utan till vinterförvaringen. Till våren ska den ut igen, på samma plats med vi snurra den 1/4 varv så hon får mer soltimmar.
Har jobbat i trädgården på musteriet hela veckan, nästa helg är det Äppelmarknad så det är en del som ska förberedas. I onsdags var vi på Balsgård och hämtade ca 250 olika äppelsorter och 35 päronsorter, dessa läggs upp i alfabetisk ordning inne i kulturodlingen.
Vi har haft möte i BCF Victoria, Lisbet har gjort en ny logga och uppdaterat hemsidan den hittar du här.  Nu är det snart Oktober - den ROSA månaden, hoppas många stöttar oss i kampen mot bröstcancer.
Idag är den där dagen som jag undrade om i förra inlägget "nästa dag med en tom kalender",- idag är min kalender tom. Tvättat lite och ska köra ner en sväng till Tomelilla ett ärende men sen är det till att bara lata mig.
Har skickat iväg ett nytt politikerbrev ang. Lydiagården idag. Det gör så ont i hjärtat om verksamheten där inte kan fortsätta. Jävla Region Skåne och korrupta politiker!!!


Inga kommentarer: