söndag 18 augusti 2013

Äta, sova, dö... nä inte riktigt så men...

Tror det finns en ny film som heter så "Äta, sova, dö". mitt liv just nu är väl mer "äta, jobba, jobba, jobba, sova...." men det är självvalt och roligt. Men jag behöver nog springa ifrån mig själv en stund, tyvärr.
Har mina små dipp när jag får för mycket tid att tänka bakåt, det är i dagarna 3 år sedan jag låg isolerad på CSK under cellgiftsbehandlingen, jag kan bli lite ledsen när jag tänker på vad  min kropp utsattes för under behandlingarna, och jag satt i båten och bara åkte med utan att egentligen fatta nånting. Det var det absolut värsta jag genomgått i hela mitt liv, men ändå så livsnödvändigt.
När det händer!  För det tror jag att det gör, men om det dröjer 1 år eller  5-10 -15 år innan cancermonstret sätter klorna i mig igen kommer jag nog att hantera situationen på ett annat sätt i vissa avseende men likadant i andra. Jag kan på intet sätt känna mig säker att jag klarat mig trots att det gått 3 år sedan jag blev opererad. Störst återfallsrisk är 2-5 år efter insjuknande om man har en hormonnegativ BC, vid en hormonpositiv BC kan återfallet dyka upp efter 15-20 år. Det är ruggigt att tänka på. :-( och helst vill jag vända mina tankar till positiva tankar :-)
I tisdags var jag på en sommarkonsert i Örsjö kyrka utanför Skurup, där Valentin Lundin och Rebecka Elsgård tolkade Jussi Björling, riktigt bra var det.


I onsdags var det dags för träffen med "Gladorna" från Ystad, vi hade hyrt bastubåten vid Sövdesjön, det var bara jag som trotsade regn och rusk och dök i det 19' vattnet. Sen var det gott att sitta en stund och värma sig i bastun. Agneta frös, undrar vad hon ska ta på sig till vintern? ;-)

 Kajsa har varit på återbesök hos veterinären för astman, som blivit mycket bättre. Hon blev behandlad för tandsten och den här gång fick dom ta ut 2 tänder, nu har hon bara 5 kvar.
Mina döttrar har varit på semester i Grekland 1v tror nog det varit många och långa nätter, men nu är dom tillbaks hemma igen.
Har inte så mycket att berätta mer än att skörden av svenska äpplen är igång, det blir minst 3-4 äpple till mellanmål om dagen nu.

Inga kommentarer: