fredag 5 oktober 2012

Oktober!!!! Rosa månaden!!!! Rosa Bandet!!!!

Nu färgar vi Sverige Rosa och samlar in massor av pengar till cancerforskningen. Cancerfonden som "äger" namnet "Rosa Bandet"  samlar pengar till övergripande cancerforskning, så tror jag i allafall att det är. då får även mindre cancergrupper nytta av pengarna som kommer in under kampanjen. Hur stora kostnaderna är för administration vet jag inte.
Flera patientföreningar har sina "egna" band eller symboler om man vill stötta dem ex. Gynsam, deras hemsida hittar du   här

andra färger på band hittar du här:



 Av Bröstcancerfondens insamlade pengar går 75% till bröstcancerforskning. de resterande 25% går till patientverksamhet. Fonden adminstreras av BRO, (Bröstcancerföreningarnas riksorganisation) hemsidan finns : här  Jag vill att du köper ett rosa band, helst ett av "våra" bröstcancerband. 20 kr som hittat!!

Jag var ledig i tisdags, vi hade träff med "Unga Kvinnor", en liten tapper skara. Nåväl vi packade om 1:a omgången Rosa Bandet-grejer.
Onsdagen tillbringade jag bland äppelbingar och pensionärer på Kiviks Musteri.

Jag tar ju semester från mitt nattjobb när det blir intensivt på Musteriet, nu har jag bara 2 semesterdagar kvar - alla årets och nästan alla sparade dagar är slut. Men problem är till för att lösas, jobba mindre gör jag inte.

Har haft 2 lediga dagar nu (jobbat nätterna), inga barn hemma bara en förkyld man och en kelen hund.
Igår körde jag till Lydiagården med lite äpple. Hoppas det blir goda äppelkakor av dem. Jag var förresten inom Rehabhuset och hämtade en ny kompressionsstrumpa, med "inlägg" i armvecket. Kan meddela att det är en jäkla skillnad, mycket behagligare.

Tjejerna i U-laget spelade sin sista match igår, jag gick som "linjeman"  och det regnade. Ibland undrar jag om jag är riktigt klok, att frivilligt ge sig ut i regnet. Hmmm!!!!

Idag har jag inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt och laddat för morgondagens försäljning på Kvantum i Sjöbo. Lisbet, Petra och jag ska sälja "Rosa Bandet" grejer där. Och bröstvästen är med.








Inga kommentarer: