lördag 17 juli 2010

operation 8 juni - 10 juni

Tisdag:var nr 1 på operationslistan så strax före halv 8 åkte jag ner till op. efter alla förberedelser så söver dom mig och nästa gång jag vaknar och minns något är kl 13.30. mår bra hela tiden på post op. och har inte speciellt ont 3-4 på en 10-gradig skala. Dr som opererade mig kom in och berättade att man tagit lymfkörtlarna i armhålan också eftersom det fanns cancerceller i portvakten. Har 2 dränage inlagda som ska tas bort innan hemgång. svar på proverna får jag 23 juni vid återbesöket. Vid 17:30 fick jag komma upp på avdelningen igen ringde hem och berättade om "fynden" i portvakten, Naturligtvis blev dom ledsna med eftersom jag mådde så oförskämt bra så sa jag att det är ok att ni kommer upp samma sak sa jag till min systerdotter som bor i K-stad. Sen gjorde jag något dumt - jag drack saft . den 1:a klunken gick bra. men sen började kallsvetten rinna och illamåendet satte in lagom till jag fick besök.så efter 45 min beslöt vi att det var nog bättre att jag fick sova.
Onsdagen: var jag pigg igen, dränage nr:1 togs bort. Träffade sjukgymnasten. Familjen kom på besök på kvällen, samtidigt kom Jorunn hon var på väg fr. Oslo, Norge till Norje i Blekinge på rockfestival. Snacka om att bli förvånad när hon dök upp, det värmde in i hjärteroten.
Torsdag:Fick besked att det blir någon form av efterbehandling. Dränage nr:2 togs bort och kl 12 blev jag utskriven och kunde ta en sjukresa hem. Vilade det mesta av dagen men det var skönt att komma hem. 5 kg lättare dessutom. :)

Inga kommentarer: