söndag 18 juli 2010

Dag op & röntgen X2 den 1 Juli

Blev opererad kl 10:15, fick insatt en venport. klar 10:50 och gick direkt vidare till Scintigrafi´n och var då 25 min försenad, skulle ha radioaktiv injektion 3 timmar innan undersökningen. Flickan i luckan orkade inte ringa in till tjejerna på nuklear så jag blev sittande 25 min till. Summan av kardemumman blev att jag skippade scintigrafi us. för att hinna med CT av bröst och buk. (scintigrafi [si- eller ski-],medicinsk undersökning som avbildar en radioaktiv isotops (radionuklids) fördelning i kroppen. Avbildningen sker med en gammakamera, och bilden benämns scintigram.) Till CT ,drack 1 liter kontrast under 2 timmar, inlagd i maskinen sen blev det kontrast i armen också. Ny tid för Scint 8 juli. Hade en del ont av venporten de första dygnen , tills jag kom på att sportBH:n behövdes nattetid, då blev det mkt lättare. Stramade i halsen där dom gick in i venen men det blev bättre eftervart.

Inga kommentarer: