söndag 4 maj 2014

Välkommen till oss Moxi Josefine

Det här är vår lilla tjej Moxi, hon kommer från ett omhändertagande som polisen gjorde i Malmö. hon var 1 av 31 hundar som omhändertogs vid samma tillfälle.
Hon har precis ömsat sina valptänder och därför tror veterinären att hon är född någon gång i oktober 2013, vi bestämde därför att hennes födelsedag är 13 oktober.
Det är en liten tjej med massor av energi, vi ser fram emot att hjälpa henne att få ett tryggt liv.


Nu till det som är den här bloggens syfte, här skriver jag av mig när det är lite pestigt i livet. Som att det nu handlar om       Värk!!! värk!!! värk!!!
Fy fasen vad det värker i mina fötter och i mina händer, ogillar verkligen de biverkningar mina mediciner har med sig. När jag suttit stilla en stund är jag stel som en pinne till jag ledat upp mig. På kvällar/nätter har jag 2 fingrar på höger hand och 2 på vänster som har tendens att bli Triggerfinger, vilket är både smärtsamt och opraktiskt.
Nu har jag börjat medicinera mer på kvällarna, men det är inget som håller hela natten. vaknar vid 3-4 tiden av smärtorna.


Inga kommentarer: