måndag 12 maj 2014

Mor 85 år

Idag fyller min mamma 85 år. Denna superkvinna som från aug-54 till aug-62 födde 6 barn. 5 flickor och 1 pojke.
När jag var barn var det ofta fullt hus hos oss, alla byns ungar var och lekte hos oss. Jag och min lillasyster hängde ofta på våra större syskon i deras upptåg.
Då förstod man inte vilket jobb det var att fostra 6 barn, den erfarenheten fick jag inte förrän jag fick egna. Jag blev trött av 2.
När vi träffades igår, Mor - 6 barn med respektive - deras barn med respektive - och deras barn så blev vi 49 st. 1 liten grabb fick stanna hemma pga vattenkoppor.
Jag är glad att de värderingar jag fick från mina föräldrar sen har gått vidare i flera generationer och vi är nog ganska sunda i våra värderingar hela bunten.

Kanske är det inbillning men jag har mindre ont i händer och fötter redan, det har bar gått 3 dagar sen jag bytte tillbaks till Tamoxifen.

Inga kommentarer: