onsdag 18 december 2013

Jul i vårt hus.

Jag går hemma och skrotar det flesta dagarna nu, jobbar ju bara mina nätter (75%) så tiden kan ibland bli lång och jag har lätt att bli rastlös.
Vi har haft Julmarknad  i Onslunda IF, som vanligt hölls den i Odenslundshallen 2:a söndagen i December. Lydiagårdens Vänner var på plats och sålde änglar , armband och andra smycken. Jag vann ett pepparkakshus på de amerikanska lotterierna som jag skänkte vidare till Bröstcancerföreningens julfest. Massor av fina bilder hittar ni på Lasse´s sida www.onslunda.com
Yngsta dottern har fyllt 20, hon hade öppet hus i söndags totalt ett 40-tal personer som minglade och åt smörgåstårta.
Jag hade en "dipp" på Luciadagen, det var den datumet för 3 år sedan (2010) som jag påbörjade strålningen i Lund. Blev några flashback och jag insåg återigen att den känslomässiga återhämtningen tar lång tid och väldigt mycket kraft. Lucia är också Anna´s födelsedag, hon förlorade kampen midsommarafton 2011. Tände ett ljus och samlade kraft.
Idag kom flickorna & Rasmus hem, vi har klätt granen och julpyntat.  Julklapparna finns på plats under granen så nu inväntar vi tomten.
Vi har hur otroligt det än låter sålt den gamla WW Polon och köpt oss en SAAB 9-5  -2004. Att vi skulle skaffa en bil var planerat sen en tid  men att vi skulle slippa köra polon till skroten var otippat. Än så länge verkar det bra, hoppas att vi gjort ett fynd :).



Jag är inte så bra på att uppdatera men behåller bloggen och skriver när andan faller på, behöver ventilen ibland. 


Inga kommentarer: