lördag 2 november 2013

November blåstes in med stormen Simone

Det blev en lång sovmorgon i morse, har ingenting alls på schemat så jag ska mest gå och soffta i helgen.
Min mamma, flickorna och jag var ute på kyrkogården och tände ljus idag, min pappa har varit död i 12 år den 16 februari. Tiden går väldigt fort, jag tänker på honom varje dag.
I måndags började det blåsa upp ordentligt, stormen Simone gjorde sitt intåg vi blev strömlösa vid 18:30  så kvällen tillbringades i stearinljusets sken. Blev en tidig kväll och vi var fortfarande strömlösa när jag vaknade. Vi hade en del att röja upp i trädgårdarna, massor av löv som fallit. Taket på carporten vid plantskolan gav sig iväg och hade lagt sig dubbelt nere i Hasselmuslunden. Jobbet att laga det är lite för stort för oss tjejer så det är 2 grabbar från vaktmästeri/verkstad som grejar med det.
Efter långlördagens försäljning i Ystad hade vi bara ett försäljningsställe kvar. Det var i onsdags då vi satt på CSK i Kristianstad, vi sålde ganska bra till att vara så sent i månaden. Skulle lagt ut bilder på änglarna i början av veckan men tiden har varit knapp, kanske imorgon.

Inga kommentarer: