söndag 5 maj 2013

Sköna jobbiga Maj välkommen!!!

Då har tyvärr Lydiagården tvingats stänga, hoppas att den likt fågeln Fenix reser sig ur askan och börjar om med sin unika cancerrehabilitering igen. Sista dagen var i fredags 3 maj. 
Förra fredagen var jag på Skånehuset vid Dockplatsen i Malmö för att göra en markering i samband med HSN-mötet, det blev radiointervju och foto i Skånskan, i söndags hade vi en manifestation på Möllevångstorget.
Men vi i facebookgruppen kommer att jobba vidare för att vi skåningar ska få en rehabilitering med hög kvalite´, så är det inte på Spenshult. Och politikerna har inte hört sista ordet från oss än. Vi hade planer på att lägga en sorgekrans utanför Regionfullmäktige i Kristianstad nu på tisdag. med texten - 
Lydiagården !! Älskad av patienterna - mördad av femklövern!!
 Jag skulle väga mig förra helgen men batteriet i vågen hade slutat fungera och inte förrän idag kom jag ihåg att köpa nytt. Sen i julas visar vågen på 13,7 kilo mindre, har fortfarande som mål  att gå ner totalt 18-20 kg.Belönade mig själv med en ostmacka i morse.
Vi har haft ett krånglande bredband på hemmadatorn lite till & från, och sen 4G masten togs i bruk fungerar det inte alls. Så imorgon ska dom få höra ett och annat på telenor. GGRRRR!!!!!!
Vi har lagt på ny jord vid äppelträden i kulturodlingen, ganska slut i kroppen efter en dags jobb. I morgon väntar päronallén och vresrosorna. 
Maj månad är en månad med många "cancerdatum" som etsat sig fast i mitt huvud. Bestämde förra året att göra bra och positiva saker just de datumen så det blir positiva minnen.
Det började sådär!! den 3 maj 2010 fick jag besked om trolig BC  och i år 3 maj tvingades Lydiagården stänga.
Jag kommer att uppdatera när jag hinner, men mår just nu riktigt bra och jobbar på som aldrig förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Säger bara, Du underbart starka och aktiva kvinna. Naturligtvis fortsätter vi kampen för Cancerrehabilitering i Skåne tillsammans. 3:e maj är för dig som 8:e mars (internationella kvinnodagen) är för mig. Men idag kan jag le lite åt det. Vem behöver äggstockar när man är 60. Nu njuter vi av våren och laddar våra jäklar annamar hormoner.
Kram från Agneta!