söndag 12 mars 2017

Ut ur vintervilan.



Efter jobbsäsongen i Kivik som avslutades 31/10 skulle jag jobba nätter ett tag. Det blev 7 veckors arbete innan jag blev inlagd på ortopeden i Hässleholm 19/12. Där bytte jag ut uppslitna delar i mitt knä, som jag genom årens lopp ådragit mig efter fotbollskador -84 -85. Det blev en total knäplastik,


 2-3 veckor efter operationen hade jag ont men  hade som tur var lite morfinpreparat att ta till när det blev för illa. Rehabiliteringen efter en sådan här operation är A o O, jag har varit väldigt målinriktad i min träning med god hjälp av min sjukgymnast på Rehabhuset i Tomelilla
Maken och jag hann med ett dygn SPA på Brösarps Gästis. Man behöver inte köra långt när man har det nära.

 Har upptäckt Snapchat i vinter. 
Den 8/3 bara 11 veckor efter operation fick jag kvitto från sjukgymnasten på ortopeden i Hässleholm att träningen lönat sig. Det bästa av allt är att förbättringen kommer att fortsätta upp till 2 år efter operationen.
Har förresten varit på mammografi, den var UA.
Imorgon börjar jag jobba igen. Det blir en ny säsong i trädgårdarna på Kiviks Musteri.




Inga kommentarer: